Lufta Rusi-Ukrainë ka nxehur situatën në Mesdhe, pasi raportohet një rritje e ndjeshme e aktivitetit ushtarak. Tre aeroplanmbajtëse me avionë, helikopterë bashkë me anijet e tyre shoqëruese të dërguara nga NATO po monitorojnë zonën.
Po ashtu edhe Rusia ka rritur prezencën duke futur disa anije dhe të paktën një nëndetëse të klasit “Kilo” në Mesdhe.
Nga ana tjetër, mësohet se anija ruse “Varyag” ka “ngecur” në këtë zonë, pasi Turqia mbylli dardanelet për anijet ushtarake sipas konventës së Montrosë. Gjithashtu, ushtria italiane bashkë me atë amerikane vijojnë patrullimin në ajër me dronë dhe avionë në kufirin e Rumanisë dhe Moldavisë me Ukrainën.
Një avion patrullimi Italian përdori hapësirën shqiptare për të shkuar në këtë drejtim ditët e fundit. Ndërsa Rusia vazhdon sulmin në Ukrainë, NATO vazhdon përgatitjet për të dërguar një sërë avionësh luftarakë dhe avionë vëzhgimi në qiejt afër Rusisë dhe Ukrainës, duke paralajmëruar Moskën që të mos bëjë gabim duke synuar ndonjë vend anëtar pasi kjo aktivizon “Nenin 5”, duke përfshirë të gjitha shtetet pjesë e NATO-s të nisin sulmet kundër Rusisë.
U bë një çështje urgjente për të vënë më shumë “sy” në qiell dhe për të lidhur fort avionët e NATO-s, anijet luftarake, sistemet e raketave me bazë tokësore dhe instalimet e radarëve për të mbrojtur krahun lindor të aleancës. “Ne po monitorojmë shumë nga afër”, tha këtë javë Sekretari i Përgjithshëm i NATO-s, Jens Stoltenberg. “Informacioni, ndërgjegjësimi më i mirë i situatës, është sigurisht jashtëzakonisht kritik në një situatë kaq të rrezikshme siç po shohim tani në Ukrainë.
” Në prag të pushtimit të 24 shkurtit, Qendra e Kombinuar e Operacioneve Ajrore të aleancës në Uedem, Gjermania perëndimore, ndërroi marshin. Disa dhjetëra personel ushtarak tani menaxhojnë në të njëjtën kohë deri në 30 avionë në qiell nga maja veriore e Norvegjisë deri në Sllovaki. Avionët patrullues janë vënë nën vëzhgim për të monitoruar lëvizjet e Rusisë për të kapur avionë të paidentifikuar pranë hapësirës ajrore të NATO-s.
Sytë e NATO-s në qiell
Më shumë se 100 avionë vazhdojnë punën në lartësi çdo ditë. Gjashtë avionë vëzhgimi Boeing E-3A nga flota e vjetër e NATO-s e avionëve të paralajmërimit dhe kontrollit të hershëm ndihmojnë në krijimin e një “pamjeje ajrore” për t’u ndarë me vendet anëtare. Këta “sy në qiell” nuk fluturojnë në Ukrainë apo Rusi, por mund të shohin deri në 400 kilometra (250 milje) përtej kufijve.
Avionët luftarakë japin gjithashtu informacione për atë që po ndodh brenda një pjese të dy vendeve në luftë. Këto “pasuri” ndonjëherë dërgohen nga Franca perëndimore, furnizohen me karburant në ajër dhe mund të patrullojnë për rreth një orë në zonën kufitare përpara se të kthehen. Aleanca ushtarake prej 30 vendesh është e kujdesshme për t’u tërhequr në një luftë më të gjerë me Rusinë, kështu që kufijtë dhe hapësira ajrore respektohen me përpikëri.
“Ka gjithmonë provokime dhe ne nuk duam të kemi asete të NATO-s afër, sepse edhe pa dashje mund të keni disa humbje,” tha gjeneralmajor Harold Van Pee, komandant i objektit të NATO-s në Uedem.
Zonat më të ndjeshme për avionët e paidentifikuar janë Gadishulli Kola, në kufijtë e lartë veriorë të Rusisë dhe Norvegjisë, Gjiri i Finlandës që i afrohet qytetit rus të Shën Petersburgut dhe qiejt rreth enklavës ruse të Kaliningradit, të vendosur midis Lituanisë dhe Polonisë.
Nga ekranet e tyre të kompjuterëve, personeli i NATO-s mund të gjurmojë gjithashtu raketat e lundrimit, si ato që Rusia përdori muajin e kaluar për të goditur një bazë stërvitore ushtarake në Ukrainën perëndimore pranë Polonisë anëtare të NATO-s, duke vrarë 35 njerëz.