Një raport i ri i Greenpeace ka zbuluar gjendjen e transportit publik në 30 vende europiane. Grupi renditi vendet bazuar në katër kritere: thjeshtësia e sistemeve të tyre të biletave, përballueshmëria e biletave afatgjata, zbritjet për grupet e pafavorizuara sociale dhe normat e TVSH-së. Raporti shqyrtoi gjithashtu kryeqytetet individuale, duke i vlerësuar ato bazuar në të njëjtat kategori.
Secilit kryeqytet dhe shtet iu caktua një pikë nga 100 pikë të mundshme. Luksemburgu, Malta, Austria, Gjermania, Qiproja dhe Spanja dolën në krye me rezultate të larta për bileta të lehta për t’u përdorur dhe zbritje. Talini në Estoni, Luksemburgu dhe Valeta në Maltë dolën në tre vendet e para për renditjen e qytetit.
Greqia, Kroacia dhe Bullgaria ishin në fund të listës së vendit me Bullgarinë që nuk shënoi pikë në asnjë nga katër kategoritë. Kur bëhet fjalë për qytetet individuale, Amsterdami në Holandë, Londra në MB dhe Dublini në Irlandë shënuan më të keqen për koston dhe aksesin.
Qytetet me biletat më të lira mujore ose vjetore për momentin janë Praga, Bratislava, Roma dhe Vjena. Në këto vende, kostoja është rreth 0,85 euro ose më pak në ditë pas rregullimit të nivelit të çmimit.
Madridi gjithashtu hyn në listë, por vetëm përkohësisht me zbritjen e tij prej 60 % në biletat mujore deri më 30 qershor të këtij viti. Spanja gjithashtu i ka bërë trenat rajonalë dhe të udhëtarëve falas për përdoruesit e shpeshtë deri në fund të vitit 2023, megjithëse ka disa kufizime duke përfshirë një maksimum prej katër udhëtimesh në ditë. Qytetet më të shtrenjta në Europë ishin Londra, Dublini, Parisi dhe Amsterdami. Biletat këtu do t’ju kushtojnë më shumë se 2,25 euro në ditë.
Greenpeace thotë se ulja e kostos së transportit publik është një nga mënyrat “më të lehta dhe më të shpejta” për të zhvendosur njerëzit nga makinat në trena dhe autobusë. Mund të ndihmojë gjithashtu për të luftuar krizën e kostos së jetesës dhe varfërinë në rritje të transportit. Por kostoja e transportit publik duhet të jetë më e ulët se ajo e drejtimit të një makine dhe ia vlen çmimi, përndryshe njerëzit nuk do ta përdorin atë. Raporti vëren se shumë vende dhe qytete e kanë bërë transportin publik më të lirë në javët, muajt dhe vitet e fundit, por ka ende punë për të bërë.
Kombinimi i kostos së ulët, infrastrukturës së mirë dhe një sistemi biletash të thjeshtë për t’u kuptuar mund të jetë mënyra më e mirë për të inkurajuar më shumë njerëz të përdorin transportin publik. Sipas Greenpeace, disa vende dhe qytete progresive kanë vendosur një prirje në mbarë Europën drejt diçkaje që quhet ‘biletë klimatike’. Tre nga 30 vendet – Austria, Hungaria dhe Gjermania – kanë prezantuar deri më tani këto lloj biletash relativisht të përballueshme që mund të përdoren në mbarë vendin.
Greenpeace u bën thirrje të gjitha vendeve europiane që nuk e kanë ulur ende koston e transportit publik, të prezantojnë një biletë klimatike. Ata që kanë prezantuar tashmë këto lloj kalimesh gjithashtu duhet t’i përmirësojnë ato.
Analiza tregon se “bileta ideale e klimës” nuk ekziston ende në Europë. Por ka disa iniciativa interesante që mund të përmirësohen dhe zbatohen diku tjetër. Për shembull, Schuster thotë se ndërsa modeli austriak është i mirë, është shumë i shtrenjtë. Bileta Deutschland është më e lirë, por nuk është e vlefshme në disa rrjete të transportit të qytetit.
Biletat ndërkufitare, si në Luksemburg, janë gjithashtu një problem në Europë. Nëse njerëzit duhet të blejnë dy leje transporti publik kombëtar për të udhëtuar vetëm 30 km, nuk e bën të dobishëm një sistem si ky. Zbritje konfuze dhe të larmishme për grupet e pafavorizuara sociale gjithashtu mund ta bëjnë të vështirë udhëtimin nëpër kontinent.