osmaniye escort
1xbet betist supertotobet
ladesbet
bahis siteleri casino siteleri
tesbih
deneme bonusu veren bahis siteleri
Ankara EscortKızılay EscortÇankaya EscortAnkara EscortEryaman EscortSincan EscortEtimesgut EscortElvankent EscortBatıkent Escort
antalya haber
deneme bonusu veren siteler
casibom giriş
istanbul escort istanbul escort bayan
izmir escort
canlı bahis siteleri
casibom
bahis siteleri
casibom
girne casino
ekrem abi starzbet
casibom giriş
Casibom

Telefoni nuk është një lodër! Arsyet pse nuk duhet t’ia jepni fëmijëve të vegjël

Telefoni nuk është një lodër! Arsyet pse nuk duhet t’ia jepni fëmijëve të vegjël

Telefonat nuk janë kujdestar të fëmijëve. Fëmijët e vegjël nuk duhet të luajnë kurrë me celular ose tablet, pasi kjo mund të ndikojë shumë negativisht në zhvillimin e tyre.

Në vitet e para, zhvillimi fizik dhe emocional kishte një rëndësi të madhe. Koha e tepërt para ekranit mund të pengojë zhvillimin e aftësive gjuhësore, motorike dhe sociale.

Këtë e vërteton shumë mirë një studim i ri nga Japonia, gjatë të cilit u monitorua zhvillimi i 7097 fëmijëve për një periudhë të gjatë kohore. Studimi tregoi se nëse fëmijët e vegjël shikojnë një ekran për një deri në katër orë në ditë midis moshës një dhe dy vjeç, ata kanë deri në tre herë më shumë gjasa të kenë vonesa në zhvillimin e komunikimit, aftësive të shkëlqyera motorike, zgjidhjes së problemeve dhe aftësitë personale dhe sociale.

Telefonat inteligjentë nuk janë për fëmijët e vegjël

Arsyeja e vonesës në zhvillim është, ndër të tjera, se tabletët dhe telefonat inteligjentë u heqin fëmijëve dëshirën për të zhvilluar gjuhën. “Fëmijët mësojnë të flasin kur u kërkohet, dhe nëse ata thjesht shikojnë një ekran, ata shpesh nuk kanë mundësi të praktikojnë gjuhën”, thotë Dr. John Hutton, profesor i pediatrisë së përgjithshme dhe komunitetit në Cincinnati Children’s.

Koha e tepërt para ekranit mund të bëjë që fëmijët e vegjël të ndërveprojnë më pak me bashkëmoshatarët dhe të rriturit. Kjo është e rëndësishme për zhvillimin e tyre shoqëror, “sepse njerëzit e vërtetë janë më kompleks se personazhet në ekran”, thotë Hutton, duke shpjeguar se kur shikojmë fytyrat e njerëzve, truri ynë ndizet për të kuptuar se si të ndërveprojmë me ta.

Kur fëmijët e vegjël përdorin telefona celularë, ai shpesh zëvendëson lojën aktive, eksplorimin dhe të menduarit krijues që është kritike për zhvillimin kognitiv. Përveç kësaj, fëmijëve u mungon aktiviteti fizik dhe nuk mund të trajnojnë aftësitë e tyre motorike. Interaktiviteti i telefonave inteligjentë dhe tabletëve është gjithashtu i varur dhe mund t’i largojë fëmijët nga aktivitete të tjera të rëndësishme.

Çfarë rekomandojnë ekspertët?

Edhe pse fëmijët e vegjël reagojnë ndaj dridhjeve shumëngjyrëshe të ekranit, ata ende nuk e kuptojnë atë që shohin, sepse truri i tyre nuk mund ta përpunojë atë. Fëmijët e vegjël nuk kanë nevojë për media dixhitale për t’u zhvilluar.

Fëmijët nën dy vjeç nuk duhet të kalojnë fare kohë duke luajtur me telefona inteligjentë dhe tabletë dhe fëmijët nga mosha tre deri në gjashtë vjeç duhet të jenë para ekranit maksimumi 30 deri në 60 minuta në ditë.

“Edhe përmbajtjet që supozohet se janë të përshtatshme për moshën shpesh nuk janë,” shpjegon pediatri Hutton: “Një nga problemet me disa përmbajtje në internet për fëmijët është se prindërit e konsiderojnë atë edukative sepse reklamohet si e tillë dhe përmban shumë informacione.

Alfabeti, ngjyrat, numrat ose kafshët që fëmijët e tyre mund t’i shohin dhe dëgjojnë përmes këtij mediumi. Por ajo që nxit të mësuarit është përmbajtja që i ndihmon fëmijët të zbatojnë njohuritë e tyre përtej asaj që është mësuar përmendësh për t’i ndihmuar ata të përballen në botën reale, ku gjërat janë më shumë të paparashikueshme dhe kërkojnë më shumë kreativitet dhe elasticitet”, shpjegon Dr Hutton.

Asgjë nuk mund të zëvendësojë afërsinë dhe ndërveprimin njerëzor

Gjëja më e rëndësishme për zhvillimin e fëmijërisë së hershme është të jesh rreth njerëzve me të cilët fëmijët mund të shikojnë, të luajnë dhe të flasin. Dhe ata duhet të lejohen të lëvizin dhe të provojnë gjërat për të përjetuar botën dhe për të fituar përvoja.

Por, nëse kjo nuk është e mundur, dhe fëmija ka nevojë për diçka për t’u zënë, për shembull, ai thjesht mund të bëjë diçka ose thjesht të pushojë, atëherë vizatimi i aksesorëve, lodrave ose librave është me siguri një zgjedhje më e mirë sesa një celular.

Po kështu, fëmijët e vegjël mund të përfshihen aktivisht në jetën e përditshme. Sepse është një avantazh i madh për zhvillimin e hershëm të një fëmije nëse ai është i përfshirë, nëse i thuhet se çfarë po bën, çfarë po punon apo çfarë jeni duke bërë aktualisht.

Kreativiteti mund të shfaqet nga mërzia

Edhe fëmijët e vegjël e kuptojnë se sa të rëndësishëm janë celularët dhe tabletët për të rriturit. Dhe fëmijët priren të imitojnë atë që shohin. Në këtë drejtim edhe prindërit duhet të japin shembull të mirë dhe të mos kalojnë shumë kohë para ekranit në prani të fëmijëve të vegjël.

“Ekspertët këshillojnë që të shmanget përdorimi i zgjatur i telefonave celularë në prani të fëmijës dhe të jenë të vetëdijshëm se prindërit gjithashtu priren të nënvlerësojnë shkallën e përthithjes së tyre njohëse. Sigurisht që ka kuptim të shmangni aktivitetet shumë të fokusuara në një telefon celular në prani të një fëmijë, si për shembull duke luajtur lojëra, duke parë filma ose duke iu përgjigjur e-mail-eve dhe mesazheve”, sipas një studimi zviceran nga viti 2021.

Nëse u jepni menjëherë fëmijëve që qajnë një celular ose tablet, kjo gjithashtu parandalon një hap të rëndësishëm në zhvillim, domethënë: aftësinë për të përballuar shqetësimin.